Zahraničné médiá venovali téme referenda iba strohý spravodajský priestor

Aktualizované:
Väčšiu pozornosť mu venovali iba českí, maďarskí a chorvátski novinári.

Referendum o ochrane rodiny organizované na Slovensku si všímali aj zahraničné médiá. Rakúska vysielacia stanica ORF hovorí o kontroverznom referende za obmedzenie práv homosexuálov, ktoré "jasne zlyhalo". Nemecká stanica Deutsche Welle uvádza, že chabá účasť na ľudovom hlasovaní o sobášoch ľudí rovnakého pohlavia "nechala konzervatívcov sklamanými", hoci vo svojom boji nechcú poľaviť. Portál britskej BBC rovnako píše o referende o zákaze homosexuálnych manželstiev a poukazuje na neúspech pre nízku účasť. The Guardian uvádza, že zákaz manželstiev homosexuálov sa na Slovensku "nepodarilo zakonzervovať". České lidovky.cz upozorňujú na to, že iniciatívu zmaril bojkot a pripomínajú tiež, že Slovensko na rozdiel od iných krajín, ako napríklad Českej republiky, doteraz nezaviedlo ani registrované partnerstvá osôb rovnakého pohlavia. Americký portál Global Post zhrnul, že celé hlasovanie bolo pre väčšinu obyvateľov Slovenska nezaujímavé.

Referendum zaujalo aj ďalšie zahraničné médiá, ako napríklad americkú CNN, Wall Street Journal, čínsku Sin-chuu či panarabskú al-Džazíru. Všetky sa v zásade zhodujú, že išlo o fiasko.

Mohlo by vás zaujímať

TOP videá