Britský odvolací súd potvrdil pokutu pre ruskú televíziu RT

Britský odvolací súd potvrdil pokutu pre ruskú televíziu RT
Zdroj foto: TASR/AP (ilu)
Britský odvolací súd potvrdil v utorok ruskej štátnej televízii RT (pôvodne Russia Today) pokutu vo výške 240-tisíc eur. Televízia vo vysielaní z jari 2018 o otrave bývalého špióna Sergeja Skripaľa v anglickom meste Salisbury, ako aj o občianskej vojne v Sýrii podľa súdu neinformovala nestranne.

Informovala o tom agentúra DPA. Verdikt môže zhoršiť už aj tak napäté vzťahy medzi Spojenými kráľovstvom a Ruskom. 

Moskvu v lete 2019 rozhorčilo rozhodnutie britského regulačného úradu pre dohľad nad médiami (OFCOM) proti RT a následne sa zamerala na britskú spravodajskú televíziu BBC. Nedávno z Ruska vyhostili spravodajkyňu BBC, píše DPA.

"Po tom, čo som relácie sám videl, môžem povedať, že boli zaujaté a nevyvážené. Bol to zjavne zámer," povedal v utorok sudca londýnskeho odvolacieho súdu Geoffrey Vos. Podľa neho boli opačné názory v reláciách predstavené len "sarkasticky" alebo "smiešne". OFCOM rozhodnutie súdu privítal.

Mohlo by vás zaujímať

TOP videá