Štyri vysokoškolské projekty získali podporu v rámci grantu Business Idea
V 2. ročníku grantového programu Business Idea hodnotiaca komisia z 23 projektov vybrala štyri nápady študentov slovenských univerzít. Maximálna výška podpory na jeden projekt je 5000 eur.
Grantový program Nadácie Tatra banky Business Idea podporuje najlepšie realizovateľné biznis plány študentov a pomáha splniť ich podnikateľský sen. Cieľom programu je podpora vzdelávania a integrácie budúcich absolventov vysokých škôl na trhu práce podporou podnikania ako nástroja sociálnej zmeny. Pri naštartovaní ich podnikateľského zámeru je to podpora študentov, aby po skončení vysokej školy neostávali nezamestnaní a nemuseli hľadať nejaké zamestnanie pod úroveň získaného stupňa vzdelania.
Na vytvorenie loptovej hry Nukeball pre Facebook a mobilné platformy Apple iOS a Android získal podporu Martin Košdy, študent 2. ročníka inžinierskeho štúdia na Fakulte elektrotechniky a informatiky Slovenskej technickej univerzity (FEI STU) v Bratislave. Na ovládanie hry stačia šípky a medzerník, na mobilných zariadeniach s dotykovou obrazovkou stačia dva palce. Základná verzia hry bude distribuovaná zadarmo. "Je to pravdepodobne prvá hra na svete, ktorú môže proti sebe hrať naraz viac hráčov v reálnom čase z rôznych platforiem - z internetového prehliadača na sociálnej sieti Facebook a z mobilných zariadení so systémom Apple iOS (iPhone, iPod, iPad) alebo Android," uviedla pre TASR hovorkyňa spomínanej banky Marína Smolková.
Z podpory na systém pre projekciu interaktívnej reklamy sa môže tešiť Marek Vančo (Interaktívna reklama FEI STU, 2. ročník doktorandského štúdia). Interaktívna reklama je digitálna reklamná plocha vysielaná projektorom na zem a reagujúca na prítomnosť osôb pohybujúcich sa po tejto ploche. Tým, že reklama reaguje na ľudí nielen pripúta ich pozornosť, ale aj zábavným a nenúteným spôsobom zapôsobí na konzumentov. Cieľom projektu je ďalší vývoj v tejto oblasti, výroba reklamných interaktívnych spotov, prenájom celých zariadení, ktoré možno umiestňovať v obchodných centrách, na výstaviskách či v hoteloch.
Seminár Sherlock navrhol Štefan Kováč (Ekonomická fakulta, Technická univerzita Košice, 2. ročník inžinierskeho štúdia). Sherlock je novodobý typ internetového seminára pre žiakov základných škôl a osemročných gymnázií. Jeho realizácia je zabezpečená vlastnou internetovou platformou a zameriava sa na využívanie internetu ako moderného zdroja poznatkov. Riešením úloh žiaci súťažia a zdokonaľujú sa vo vyhľadávaní, overovaní a spracovávaní potrebných informácií z internetu.
Z rovnakej školy ako Kováč je Tomáš Baran, ktorý navrhol inteligentné osvetlenie Goldenfish Lighting. To sa prispôsobuje potrebám a pocitom záujemcu a vytvára atmosféru na rôzne príležitosti jednoduchým ovládaním svetla mobilom. Pri súčasnom hektickom životnom štýle si ľudia zaslúžia žiť pohodlnejšie, so zvýšenou bezpečnosťou v zdravšom a ekologickejšom prostredí. "Projekt Goldenfish Lighting prináša tento domov bez búrania stien alebo vyžadovania nejakých technických zručností. Celá inštalácia spočíva vo výmene starého vypínača za náš stmievač," dodala Smolková.