Poslanec z OĽANO ide po kritike Matoviča ešte ďalej. Toto sú tipy na premiéra

TA3 TASR
4.3.2021 12:18

Z hnutia OĽANO prišla prvá kritika na adresu premiéra Igora Matoviča. Ostré slová mu venoval poslanec Ján Krošlák, podľa ktorého nastal čas pozrieť sa do zrkadla.

TASR/Jakub Kotian

Bývalý tenista a súčasný poslanec sa rozhodol "vypustiť gina z fľaše." "Už ma nebaví stále obhajovať a vysvetľovať freestyle jedného človeka. Čakal som rok,  poctivo som sa angažoval v práci a stále som dúfal a úprimne veril, že náš premiér dorastie do svojho kresla," uviedol na sociálnej sieti. Dobrý premiér má podľa neho ľudí spájať a aj pokles preferencií podľa Krošláka súvisí s osobnosťou Matoviča. Medzi poslancami OĽANO sú podľa jeho slov aj takí, ktorí by túto krajinu viedli lepšie.

Na poste premiéra by si vedel predstaviť ministra financií Eduarda Hegera, ministra obrany Jaroslava Naďa či podpredsedu národnej rady Gábora Grendela. "Pán Heger je jeden kvalitný kandidát, aj Gábor Grendel alebo Jaro Naď sú veľmi schopní ľudia," povedal Krošlák. "Táto vláda potrebuje výmenu alebo veľkú, fakt veľkú sebareflexiu a zmenu správania sa premiéra. Žiadne predčasné voľby alebo úradnícku vládu," doplnil s tým, že naďalej ostáva poslancom vládnej koalície.

Naď ani Grendel kreslo nechcú

Grendel reagoval, že nebude ten, kto "vrazí dýku do chrbta premiéra". Komentovať svojich kolegov nechce. "Súčasná kríza je najvážnejšia od volieb. Hodnotiť správanie partnerov alebo komentovať kolegov by malo potenciál túto krízu prehlbovať a ja na tom určite nemám záujem. Mojím cieľom je zaoberať sa potrebami občanov a nie náladami iných politikov," skonštatoval.

Naď o pozícii premiéra neuvažuje. Podľa jeho hovorkyne Martiny Kovaľ Kakaščíkovej chce minister obrany dokončiť projekty, ktoré v rezorte rozbehol. "Minister obrany je presvedčený, že Igor Matovič svoj mandát premiéra zastáva svedomito a v súčasnej neľahkej situácii robí tie najlepšie rozhodnutia v prospech krajiny," doplnila pre TASR.

Klub za Matovičom stojí

Poslanci OĽANO podľa šéfa klubu Michala Šipoša stoja za vládou Igora Matoviča. "Ľudia nás poznajú ako slobodných ľudí, ktorí vedia do vlastných radov vyjadriť aj kritický názor. To ale neznamená, že spolu nedržíme, práve naopak - náš poslanecký klub patrí medzi najsúdržnejšie a v kľúčových chvíľach sme už aj v minulosti ukázali, že pevne stojíme za vládou Igora Matoviča," reagoval.

Rekonštrukciu vlády spomína SaS a Za ľudí, pripúšťa ju aj Sme rodina. O výmene na poste premiéra opakovane hovorí šéf SaS Richard Sulík. Koalícia má naďalej rokovať o svojom fungovaní.

zdielať
zdielať