PR správa

Nebojte sa v zime turistiky ani v hlavnom meste

PR
29.12.2016 02:00

Myslíte si, že v Bratislave a jej blízkom okolí nie je dostatok možností na turistiku? Tak to sa veľmi mýlite.

Nebojte sa v zime turistiky ani v hlavnom meste
Thinkstock

Platí to nielen v letnej sezóny alebo vtedy, ak je príjemné počasie, ale aj v zime. Zimná krajina má svoje osobitné čaro. Bratislava ponúka veľmi veľa možností a to či už priamo v rámci katastrálneho územia mesta, alebo v jeho blízkom okolí. Ideálnym začiatkom zimnej turistiky je Železná studnička, odkiaľ vedie viacero značkovaných trás, najmä smerom do Rače a Marianky.

Kamzík ako zimná vychádzka

Zrejme najznámejšia turistická destinácia je v našom hlavnom meste vrch Kamzík aj so svojim typickým vysielačom. Ide v podstate o ľahšiu prechádzku určenú pre nenáročných turistov - rekreantov, ktorí sa chcú prejsť prírodou a lesom. Na výber máte dve možnosti, ako sa na Kamzík dostať a to buď po červenej značke „krížom“ cez les, alebo po zelenej značke popri asfaltovej ceste a následne po žltej.

Prvá trasa je kratšia, ale fyzicky náročnejšia, pretože ak sa pozriete na turistickú mapu, tak zistíte, že táto trasa ide proti vrstevniciam, čiže ide o prudké stúpanie. Druhá trasa vedie buď po asfaltovej ceste, alebo popri nej po lesnej cestičke a je vhodná napríklad aj pre bicyklistov. Pokiaľ nie je v zime námraza alebo sneh, pokojne môžete absolvovať túto trasu aj na bicykli.

Po červenej na Kačín

Ak si chcete užiť viac z prírody Malých Karpát, rozhodne odporúčame ísť oveľa ďalej, ako len na Kamzík. Budete však musieť zvoliť úplne iný smer a začať najprv po zelenej značke. Tá sa bude potom rozvetvovať za jazerami doľava na červenú, ktorá smeruje až na vrch Kačín, ktorý sa nachádza v nadmorskej výške 330 metrov nad morom. Táto značka ide po asfaltovej ceste, kde nepremáva žiadna bežná doprava.

Ak prídete na Kačín, čo v podstate je tiež menej náročná trasa, môžete pokračovať po červenej značke aj ďalej, smerom na vrch Za Kačínom, ktorý je ešte o 40 metrov vyššie. Tu môžete ísť ešte ďalej po oranžovej na vrch Sekyl v nadmorskej výške 404 metrov a z neho je možné sa dostať pokračovaním po červenej do Marianky alebo po žltej do Záhorskej Bystrici. Najkrajšou časťou je rozhodne úsek od Kačína po Sekyl, ktorý nie je ani fyzicky príliš náročný.

Až na Biely Kríž

Z Kamzíka sa dá pokračovať tiež ďalej smerom na sever, hlbšie do nedotknutej prírody Malých Karpát. Ak sa dáte po fialovej značke, ktorá sa niekoľko stoviek metrov pod Kamzíkom odčlení doprava od zelenej, dostanete sa na križovatku Pod Chlmcom, kde sa stretáva cesta s žltým turistickým chodníkom. Pokračovať potom môžete ďalej po fialovej do mierneho kopca smerom na Tri Duby.

Odtiaľ vedie dlhá trasa cez Bratislavský drieňovec až na Vypálenisko, kde pokračuje na Dolný Červený kríž a Biely Kríž. Tu je aj veľká križovatka s modrou, zelenou a žltou turistickou značkou. Z Bieleho kríža sa dostanete napríklad do Rače, do Svätého Jura, ale pokojne môžete pokračovať aj ďalej na sever až na Pezinskú babu. Táto trasa je najdlhšia zo všetkých spomínaných, avšak najmä v zime je prekrásna, keďže budete putovať doslova nedotknutou prírodou.

Inšpirujte sa!

Samozrejme, toto nie je všetko. Malé Karpaty severne od nášho hlavného mesta ponúkajú ešte oveľa viac možností a kombinácií na turistiku. Teraz v zime je príroda navyše v hlbokom spánku, takže si môžete užiť ticho a pokoj bez akýchkoľvek rušivých zvukov. Ak by ste chceli vedieť, kde všade sa ešte v Bratislave dá ísť, odporúčame využiť internet. Dobrým príkladom zaujímavej stránky venovanej nášmu hlavnému mestu je web BratislavaDeň.sk, kde získate informácie aj o iných možnostiach využitia voľného času v meste a jeho okolí.